30 Eylül 2014 Salı

Mirsis İş Geliştirme Müdürü Melike Engür'ün BT Haber Finans Eki Röportajı



Verilerin Ölçülmesi Avantaj Sağlıyor

Finans sektörü daima IT bütçelerini en yenilikçi çözümler için planlıyor. Rekabet ortamı ve müşteri eğilimleri bu planlamalarda önemli etkenleri oluşturuyor. Mobil finansın, müşterilerin yüzde 25 gibi önemli bir oranının kanalı olması sebebi ile çekiciliğini sürdürdüğünü görüyoruz. Bu konu hem bugünün hem de geleceğin yatırımı olma yolunda ilerliyor.

Verinin değerinin yerini bulması ile bu verinin saklanması, prosesi, analiz edilmesi ve karar destek sistemlerine yansıtılması konularında finans sektörünün de teknolojik çözümler arayışının arttığını gözlemliyoruz. Büyük veri olgusu ile oluşan çözümler, son yıllarda yükselen trend olarak doğru müşteriye doğru ürün, hizmet sunumu konusunda analiz ihtiyacını karşılamaya aday. Bu çözümlerin tüm bileşenleri ile değerlendirecek olgunlukta olması önemli.

İnternet dünyası ve sosyal medya boyutu da müşteri ve piyasa nabzının online tutulabilmesi için dikkate değer bir alan. Kurumların artık sosyal medyadan, haberin yayılım hızında haberdar olması gerekliliği için de teknolojik yatırımlarını planladıklarını görüyoruz. Bu gelişmelerle birlikte sektördeki ekonomik faktörler, süreçlerde verimliliğin, çözümlerin müşteriye sağlayacağı katma değerin öneminin artmasına neden oluyor. Stratejik iş ortaklığı popüler bir tanım. Sunduğumuz servis ve çözümlerimizde bu kavram bizim için önemli. Müşterilerimize sağladığımız katma değeri ölçmeye ve değerlendirmeye çalışıyoruz. Bu verilerin sayısallaştırılarak ölçümlenmesi işin performansını analiz etmeyi, optimizasyonu gerçekleştirmeyi, gelişimi izlemeyi sağlıyor. Bu gözlem müşterilerimizi memnun ederken, sayısal ölçüm verilerinin artmasına katkıda bulunuyor. Bu veriler, sonraki ya da devam eden projeler için verimliliğin, kalitenin artırılması çalışmalarımızda temel malzemeyi oluşturuyor.

Evrensel bir model ile süreçlerimize olgunluk katmak istediğimizde araçlarımızın konuya ve çözüme odaklı, esneyebilir, geliştirilebilir olmasını istedik. CMMI; içselleştirebildiğimiz, severek uyguladığımız bir değerlendirme modeli oldu. Şu anda da Türkiye’de servislerini bu modele uygun olarak yöneten tek kurumuz. Yazılım geliştirme ve test süreçlerinde yönetilebilir servisler ile hizmetlerimizi sunmak, müşterilerimize değer katmak bizi memnun edici bir unsur.

Müşterilerimizin çoğunluğunu oluşturan finans sektörünün dinamik bir yapısı olmasına paralel olarak bizim de bu dinamizm içinde sürekli kendimizi yenilememiz, teknolojimizi, vizyonumuzu bu hızda geliştirebilmemiz gerekiyor. Hedeflerle yönetim şekli ile Mirsis, periyodik gözden geçirmelerle bu hedefleri ölçüp değerlendiriyor. Bu gözlem, nereye gittiğimiz ve aksiyonlarımızı nasıl alacağımız konusunda bize vizyon kazandırıyor. Master planlarımızı hazırlarken, servis yönetimimizi sürekli iyileştirme hedefimiz kapsamında, deneyim ve verilerimizi baz alarak değerlendirip, iyileşme noktalarımızı saptayacağız. 2015 hedefleri de buna paralel olarak ortaya çıkacak.

Süreç yönetimi, proje yönetimi, hizmet yönetimi ve diğer çözümlerimiz konusunda hem kendimizi uluslararası boyutta geliştirme hem de müşterilerimize artı değerler katma yönünde çalışmalarımız sürecek.



Melike Engür
Mirsis İş Geliştirme Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder