18 Eylül 2011 Pazar

Eylül Ayında HR Dergideydik

Mirsis ile Bilişimde Hizmet ve Bilişimde Kariyer Yolculuğu!

2008 yılında kurulmuş genç bir firma olan Mirsis Bilgi Teknolojileri, kurumlara BT Projeleri, dışkaynak hizmetleri, yazılım ürünleri sunmakta ve Mirsis Kariyer Danışmanlığı firmasıyla kurumlara seçme yerleştirme hizmeti vermektedir.

Üç yıllık kısa bir dönemde, hızlı bir büyüme gerçekleştirerek 158 kişilik ekibiyle,  Türkiye'nin öncü finans kurumlarına BT Proje üstleniciliği,  dışkaynak hizmetleri sunmakta ve kurumlara bilgi teknolojileri pozisyonlarında istihdam hizmeti sağlamaktadır.

Aslı Oral - İnsan Kaynakları Müdürü
“Ağırlıklı olarak Seçme Yerleştirme üzerine çalışmakla birlikte, genel müdürlük ve proje kadrolarımız için bu yıl hedef ve yetkinlik bazlı bir performans sistemini hayata geçirdik,   İnsan Kaynakları sistem altyapımızı yeniledik.”

Mirsis İnsan Kaynakları hizmetlerinden bahseder misiniz?
Mirsis İnsan Kaynakları ekibi 6 kişilik genç ve dinamik bir ekip. Bizim İK olarak iki rolümüz var, şirketimizdeki İnsan Kaynakları fonksiyonlarının yürütülmesi ve de birlikte çalıştığımız müşterilerimize dış kaynak hizmeti sağlama.

2008 yılında aldığımız istihdam faaliyet belgesi ile Mirsis Kariyer Danışmanlığı olarak seçme yerleştirme danışmanlığı da vermekteyiz. Merkez ofisimiz Ataşehir ve Kocaeli Teknopark olmak üzere iki lokasyondayız.

Şu anda üzerinde çalıştığınız yeni projeler ve gündeminizdeki yeni çalışmalar nelerdir?
2011 yılında 70 pozisyon yerleştirdik, bu sayının %90'ını bilgi teknolojileri pozisyonları oluşturmakta. Yıl sonuna kadar bu sayının 120 olmasını hedefliyoruz. Şu anda üzerinde çalıştığımız 53 açık pozisyonumuz bulunmakta.

Seçme & Yerleştirme sürecimizde, yetkinlik bazlı mülakatla birlikte, adayımızın teknik yetkinliklerini ölçtüğümüz mülakatımız ve devamında kendi geliştirdiğimiz testlerimizle teknik bilgi beceri seviyesini belirliyoruz. Adaylarımızın teknik değerlendirmesinin yanı sıra kişilik testleri ve İngilizce testlerini de uyguluyoruz.

Üniversitelerle işbirliğimiz kapsamında, Mühendislik Fakülteleri'nde çeşitli Yazılım dillerine yönelik kurslar, seminerler düzenliyoruz. Bu sene bu kapsamda, bazı okullarda ve bölümlerde ders açma çalışmalarımız da olacaktır.

Mirsis kadrosunun %53'ü Y kuşağı çalışanı. Bu nedenle şirket içinde Y kuşağı farkındalığı yarattık. Gelecek yıl için, Y kuşağına yönelik eğitimler ve programlar düzenleyeceğiz.

Görüştüğümüz bazı adaylar, başka şirketlere iş görüşmesine gittiklerinde bizden bahsediyorlarmış. Daha sonrasında bizi arayıp, bu yolla bizden haberdar olduğunu belirten müşterilerimizle çalıştık. Bu çok gurur verici…


İnsan Kaynakları profesyonellerine, outsource hizmeti alacakları iş ortaklarını seçerken neler öneriyorsunuz ?

Outsource hizmeti alacağınız firmanın sizin kurum kültürünüzü bilmesi çok önemli. Böylece müşteri firmanın beklediği niteliklere ve kurumsal kimliklerine en uygun adayı seçme ve yerleştirmede daha başarılı olunacağını düşünüyoruz.

Outsource firmadan da hizmet vereceği müşterisinin hedefine yönelik çalışmalar yapmasını, her durumda elini taşın altına koyabilmesini beklemelidir.  Bu çalışma modelinde, çalışan motivasyonu çok daha fazla önem kazanmaktadır. Outsource hizmet veren firma, çalışanların gelişimini yakından takip etmelidir.

Outsource hizmet modellerinizden bahseder misiniz?

Günümüzde birçok kuruluş ana iş sözleşmesinde belirttiği faaliyetleri yerine getirmek için, süreçlerinin veya ilişkili aktivitelerin bir kısmını bir şirket sorumluğunda gerçekleştirmeye başlamıştır. Kurumlar outsource hizmetleri alarak geniş ve esnek kaynak havuzuna, deneyimli ve uzman
kişilere erişime, maliyetlerinin azalmasına ve önceden hesaplanabilmesine, kaynak
sürekliliğine sahip olmaktadır.

Outsource hizmetlerimizi iki ana modelde müşterilerimize sunmaktayız.

1. Kurumlara vermiş olduğumuz "Resource Outsourcing" - modelinde kaynak yönetimi müşterimizdedir.

2. Sunmuş olduğumuz "Project Outsourcing" modeliyle, çalıştığımız firmalara, ekip ve kaynak yönetimi bizde olacak şekilde proje bazlı olarak hizmet vermekteyiz.

Tüm bunların dışında okurlarımızla paylaşmak istediğiniz noktalar var mı?

Bilgi teknolojilerinde hizmet yönetiminin, kalitenin ve etkin kaynak yönetiminin verimliliği arttıracağına inanmaktayız.

Bu sene ICT Summit Eurasia Bilişim Zirvesi’11 Finans konferans sponsoru olarak “Finans sektöründe yükselen BT ihtiyaçları ve etkin kaynak yönetimi” konu başlığının sunumunu ve panel katılımlarını gerçekleştireceğiz.  

Ece Kutlucan - Kurucu Ortak“Bilgi Teknolojileri alanındaki deneyimimizi uzman kadrolarımızla, hem kurumlara bilişimde hizmet sağlamak  hem de  bireylere bilişimde kariyer fırsatları sunmak üzerine yoğunlaştırdık. 
Hedeflerimiz kurum olarak bilgi teknolojileri üzerine Türkiye'de ve Dünya da hizmet sunan bir firma olmak…

Kaliteli hizmet sunmak en büyük amacımız. Hizmet süreçlerimizi belgelendirmek üzere uzun soluklu bir Kalite yolculuğuna yelken açtık.

Türkiye'nin genç beyinlerine ve Türkiye'de bilişim hizmet sektörüne güveniyoruz.”

Mirsi Bilgi Teknolojileri
Interpromedya Bilişim 500  
2010 araştırmasına göre 272.
ve dışkaynak hizmetleri 
kategorisinde 13. sırada.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder